Historiaamme aikajanana
50 vuoteen mahtuu paljon mielenkiintoisia tapahtumia ja ihmisiä. Kokosimme aikajanalle kuvien kera merkittävimpiä hetkiä yrityksemme historiasta.
Lisää muistoja löydät historiikistamme!




Isojen koneiden aikakausi alkoi, kun yritykseen hankittiin 40-metrinen nostolava-auto. Se oli siinä vaiheessa Suomen suurin. (Onko oikea kuva?)


Vuosikymmen oli selviytymisen aikaa, sillä Wärtsilä Meriteollisuuden konkurssi vuonna 1989 vei 97 prosenttia liikevaihdosta.


Sami Jalo aloitti työt nostolava-auton kuljettajana. Vuosien varrella hän on ehtinyt tehdä yrityksessä lähes kaikkea.

Koneiden koko jatkoi kasvuaan: taloon hankittiin ensimmäinen 90-metrinen nostolava-auto. (Onko oikea kone?)



Kari siirtyi yrityksen hallituksen puheenjohtajaksi. (Henkilökuva tähän?)

Yrityksen toiminnan laajentuminen Turun ulkopuolelle alkoi, kun Jyväskylästä ostettiin Kymppinostot Oy.

Toni Jalo aloitti työt tekemällä hanttihommia ja laskutusta.


Pääkaupunkiseudulta ostettiin Havator Oy:n henkilönostinliiketoiminta. Kaupan ansiosta palveluita pystyttiin nyt tarjoamaan myös tuulivoimaloille.



Tampereelle avattiin uusi toimipiste. Turussa ja Vantaalla toimivan Mobile Lift Oy:n huoltoliiketoiminnasta ostettiin osakkuus.


Samista tuli toimitusjohtaja ja Tonista talousjohtaja.

Kansainvälistyminen alkoi, kun Ruotsista ostettiin Stockholms Höjdliftar.

Janneniska / Bladefence Oy myi yritykselle loput Euroopassa olevat kuorma-autoalustaiset nostolava-autonsa. Tuulivoimaloihin päätettiin nyt panostaa kunnolla.

Lahdesta ostettiin Nostojet Oy, ja uudet toimipisteet avattiin Göteborgiin ja Vaasaan.

Yritys investoi viiteen uuteen 50–75-metriseen koneeseen.