Aikajana historiaamme
50 vuoteen mahtuu paljon mielenkiintoisia tapahtumia ja ihmisiä. Kokosimme aikajanalle kuvien kera merkittävimpiä hetkiä yrityksemme historiasta.
Lisää muistoja löydät historiikistamme!
Isojen koneiden aikakausi alkoi, kun yritykseen hankittiin 40-metrinen nostolava-auto. Se oli siinä vaiheessa Suomen suurin.
Vuosikymmen oli selviytymisen aikaa, sillä Wärtsilä Meriteollisuuden konkurssi vuonna 1989 vei 97 prosenttia liikevaihdosta.
Koneiden koko jatkoi kasvuaan: taloon hankittiin ensimmäinen 90-metrinen nostolava-auto.
Yrityksessä toteutettiin toinen sukupolvenvaihdos, kun Karin pojat Sami ja Toni tulivat pääomistajiksi. Kari siirtyi yrityksen hallituksen puheenjohtajaksi.
Yrityksen toiminnan laajentuminen Turun ulkopuolelle alkoi, kun Jyväskylästä ostettiin Kymppinostot Oy.
Yrityskaupat jatkuivat, kun Jalo & Jalo osti Janneniska Oy:n 30–80-metristen nostolava-autojen liiketoiminnan.
Turussa ja Vantaalla toimivan Mobile Lift Oy:n huoltoliiketoiminnasta ostettiin osakkuus. Lisäksi Tampereelle avattiin uusi toimipiste.
Kansainvälistyminen alkoi, kun Ruotsista ostettiin Stockholms Höjdliftar.
Janneniska / Bladefence Oy myi yritykselle loput Euroopassa olevat kuorma-autoalustaiset nostolava-autonsa. Tuulivoimaloihin päätettiin nyt panostaa kunnolla.
Lahdesta ostettiin Nostojet Oy, ja uudet toimipisteet avattiin Göteborgiin ja Vaasaan.
Yritys investoi viiteen uuteen 50–75-metriseen koneeseen.
Jalo & Jalo hankki Olli Rekola Oy:n nostolava-autot sekä niiden liiketoiminnan. Olli Rekolan isän Pentti Rekolan ja Jalo & Jalon perustajan Antti Jalon historiasta löytyy aikaisemminkin yhteistyötä ja yrityskauppoja.
Jalo & Jalo ja tanskalainen BMS perustivat yhteisyrityksen. JaloBMS on yksi Euroopan suurimmista nostolava-autoyrityksistä.